Superfood Salades; Super Gezond & Snel Te bereiden!

Met superfoods kun je eenvoudig complete maaltijdsalades maken.
Je kunt heel veel variaties maken met bijvoorbeeld de volgende superfoods:

  • sardines
  • makreel
  • gerookte zalm
  • tomaten
  • pijnboompitten
  • pompoenpitten
  • eieren
  • granaatappel
  • hennepzaad
  • avacado
  • walnoten
  • gojibessen
  • chiazaad
  • rucola
  • verse kruiden zoals oregano, basilicum
  • uien
  • quinoa

Een aantal salades die je kunt maken met superfood:

Salade met zalm
Een hele lekkere combinatie die ik regelmatig maak is een salade van zalm, avacado, walnoten, rucola, tomaten, chiazaad en hennepzaad met alleen een beetje olijfolie als dressing.

Salade met sardines
Rucola sla, tomaat, eieren, ui, hennepzaad, blikje sardines in olijfolie.

Salade met quinoa en granaatappel

Fijngesnipperde ui, gekookte quinoa, granaatappel, rucola, citroen, avacado. Terwijl de quinoa kookt (12-15 minuten, ligt eraan welke quinoa je gebruikt), meng je de sla met het sap van de citroen, beetje olijfolie en wat zout. Als de quinoa een beetje is afgekoeld, mix je de quinoa met de avocado, granaatappel door de salade.

Je kunt eindeloos varieëren met alles … gebruik je fantasie!