Superfood Kopen Online, Hieronder Vindt U Het Grootste Assortiment!

Resultaat 1–24 van de 995 resultaten wordt getoond

Waarom superfoods kopen?

Een ruime meerderheid koopt al zijn/haar eten bij de supermarkt, spaart je tijd want bij de supermarkt hebben ze alles; groente, fruit, brood, vlees, etc. Het is alleen jammer dat zeker supermarkten zoveel ‘slecht’ eten verkopen. En het erge is dat ze allerlei trucs gebruiken om ons te laten geloven dat het gezond is! Leuk voorbeeld: bij Albert Heijn verkopen ze blikjes knakworst met daarop een label ‘gezonde keuze’ … kan iemand mij vertellen wat er gezond is aan knakworst?
Kortom ons dagelijks voedingspatroon bevat meer kunstmatige toevoegingen, gifstoffen en chemicaliën dan mineralen en vitamines.

Hieronder 6 mythes over hoe gezond wij eten en 6 redenen om superfoods te gebruiken.

  1. Groente en fruit
    Bijna alle groente en fruit dat in de supermarkt ligt is verkregen door commerciële landbouw, dat wil zeggen dat er zo snel mogelijk en zoveel mogelijk op zo weinig mogelijk ruimte geoogst moet worden. Landbouw is intensief en de grond raakt uitgeput. Als de grond uitgeput raakt bevat deze geen of nauwelijks mineralen. Hierdoor wordt groente en fruit ‘futloos’. Om de opbrengst zo groot mogelijk te houden wordt groente en fruit met chemische middelen behandeld om uitval wegens ongedierte en schimmels te voorkomen. Dit gif trekt in fruit en groente … dit was je er niet af onder de kraan! Groente en fruit bevat meer gifstoffen dan vitamines en mineralen.

    Een uitzondering op dit alles zijn natuurlijk de biologisch verbouwde groentes en fruit, allen vaak is dit zoveel duurder dan het gewone spul, dat men toch kiest voor de gif variant. Op de lange termijn ben je goedkoper uit met biologische groente en fruit.

    Ook een bekend ‘supermarktverschijnsel’: handige voorgesneden groente, snel en makkelijk klaar. Alleen zodra groente en fruit wordt gesneden verdwijnen er al veel vitamines (en er zaten om te beginnen al niet zoveel vitamines in deze groenten). Vervolgens zit er tussen snijden en het moment dat het thuis op je bord ligt minimaal 3 dagen, hierdoor verdwijnt het laatste restje vitamines.

  2. Gezonde keuze labels
    Marketingtechnisch een geweldig produkt: het gezonde keuze label! Men vertrouwt blind op dit label, als het erop staat zal het ook wel zo zijn. En al dat soort producten verkoopt gewoon goed want niemand heeft meer tijd om lang in de keuken te staan en een maaltijd te maken met verse producten. We komen om half zes thuis en om 6 uur moeten we eten want de kinderen moeten om 7 uur naar bed. En zeg nou zelf; zo’n kant en klaar maaltijd met een ‘gezonde keuze’ sticker erop, die bovendien bereidt is volgens traditioneel, authentiek recept dat moet toch haast wel gezond zijn? Ja tuurlijk ! Zo’n maaltijd wordt massaal in een fabriek gemaakt, sufgekookt, volgepropt met emulgatoren, smaakversterkers, kleurstoffen, middelen om het houdbaar te houden (vers en zelfgekookt eten ‘loopt’ na 2 dagen uit de koelkast, deze maaltijden kun je vaak langer dan een week bewaren) en dan als kers op de taart verpakt in een fijne, magnetron bestendige plastic doos. Vervolgens warm je zoiets op in de magnetron … waarmee je alle voedingsstoffen die er eventueel nog inzaten tot 0 reduceert. Maar er zit een sticker op die zegt dat het gezond is 🙂

    Dit geldt natuurlijk voor heel veel ‘gemaksproducten’, meneer Knorr verblijdt ons ook met allerlei wereldrecepten die toch harstikke gezond zijn want je moet er zelf nog wat ‘verse’ groente aan toe voegen!

    Er gaat een wereld voor je open als je eens goed nadenkt over hoe gezond zo’n ‘gezonde keuze’ product wel niet is?

  3. Melk, goed voor je botten?
    Iedereen wordt grootgebracht met het waanidee dat melk goed voor je is. Want in melk zit calcium en daar krijg je sterke botten van. Misschien was dit 50 jaar geleden nog ten dele waar, maar nu zeker niet meer. Vroeger gaf een koe gemiddeld 7 liter melk per dag, nu geeft een koe 40 liter melk per dag! Koeien krijgen genetisch gemanipuleerd krachtvoer, groeihormonen, valiumachtige stoffen (om een koe rustig te houden, hoe meer energie een koe verbruikt, hoe minder melk) en natuurlijk antibiotica … om een koe ‘gezond’ te houden. Al deze stoffen komen in de melk terecht en verdwijnen of verminderen niet door pasteurisatie. Koemelk bevat bovendien een hoog gehalte aan eiwitten (proteïnen), meer dan een menselijk lichaam kan verwerken. Het resultaat is dat kinderen te snel groeien waardoor ze juist zwakke botten krijgen.
  4. Suiker en gezonde light producten
    Iedereen weet dat suiker niet echt goed is, maar niet iedereen weet dat suiker bijna overal in zit. Witte, geraffineerde suiker zit vermomd als een koolhydraat in heel veel producten. Koolhydraten zijn lege calorieën en nemen je lichaam in de mailing. Je lichaam denkt dat er nuttige voedingsstoffen binnenkomen, maar deze voedingsstoffen bevatten geen mineralen. Je lichaam zet deze stoffen dus om in vet en het enige wat er verder mee gebeurt is dat je bloedsuikerspiegel enorme wisselingen ondergaat. Waardoor je weer meer trekt krijgt in zoete dingen. Daarom lijkt het ook dat suiker een verslavend effect heeft.

    En hoe zit het met light producten? Daar zit toch geen suiker in?
    Nee dat klopt, daar zit in 9 van de 10 gevallen aspartaam (E951) in, een nog erger vergif dan suiker! Aspartaam is 150 – 200 x zoeter dan suiker, maar levert ook geen caloriën. Je lichaam verwacht bij zoetigheid wel caloriën, gevolg is dat je bloedsuikerspiegel nog sneller daalt en stijgt dan bij gewone suiker, waardoor je nog meer gaat eten/snoepen. Je wordt dus dikker van light producten. Gelukkig wordt men zich wel steeds bewuster van het gevaar van suiker, er is zelfs een cursus ’40 dagen zonder suker’ om mensen te helpen afkicken van suiker en bewust te maken hoe suiker ons dagelijks voedingspatroon beheerst.

  5. Vlees
    Het door de vleessector gefinancierde Voorlichtingsbureau Vlees geeft bakken geld uit om ons ervan te overtuigen dat vlees essentiële bouwstoffen bevat en dat we daarom dagelijks vlees moeten eten.

    Echter het vlees dat je in de supermarkt koopt (waar we al onze boodschappen doen omdat het snel en makkelijk is) bevat zoveel chemicaliën, groeihormonen en antibiotica dat dit nauwelijks gezond te noemen is. Kinderen kwamen 30-50 jaar geleden pas rond hun 12e in de lichamelijke puberteit, tegenwoordig krijgen meisjes van 9 al borsten en schaamhaar. En dat gebeurt echt niet vanwege de ‘evolutie’ !

    Nu hoeven we niet allemaal spontaan vegetariër te worden, maar het zou wel gezonder zijn om wat bewuster met vlees om te gaan. Je hoeft echt niet iedere dag vlees te eten, je kunt beter 2 of 3 keer per week een lekker stukje biologisch vlees eten dan 5 of 6 per week ‘kiloknaller’ vlees. Je bent dan net zoveel geld kwijt, maar wel gezonder bezig.

  6. De mythe van water
    Er wordt ons verteld dat we veel water moeten drinken, het liefst 1,5 tot 2 liter per dag. Er is echter geen enkel bewijs of onderzoek dat dit ondersteunt. Het tegendeel lijkt waar; je nieren maken overuren om deze hoeveelheden vocht te verwerken. Water is goed voor de dorst … meer ook niet. En laat je vooral niet wijsmaken dat kraanwater prima is. Immers men zegt dat we hier in Nederland het schoonste kraanwater van Europa hebben. Ondanks dat ons water gezuiverd wordt blijven er resten van geneesmiddelen en vrouwelijke hormonen achter in ons drinkwater. Waterzuiveringsinstallaties breken maar 9% van deze resten af!

    Water drinken is wel gezond, aangezien water verder geen toevoegingen bevat, maar drink dan wel bronwater!

Conclusie

Commercie laat ons aan alle kanten geloven dat we best gezond eten en drinken, het tegendeel is waar. De hoeveelheid welvaartsziektes nemen alleen maar toe, steeds meer mensen lijden aan obesitas of diabetes.
En dit alles omdat onze voeding gewoon te weinig mineralen en vitamines bevat.
Het gebruik van superfood vult al deze tekorten aan, waardoor we langer en gezonder kunnen leven.
Check mijn lijst met, in mijn ogen, essentiële superfoods!